Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο χορός πέρα από το πιό διαδεδομένο μέσο έκφρασης του ανθρώπου είναι και άθλημα το οποίο πολλές φορές γίνεται και πολύ απαιτητικό, όσον αφορά τις προπονήσεις και την προετοιμασία κάποιων χορευτικών επιδείξεων ή διαγωνισμών. Είναι όμως ταυτόχρονα και ένα άθλημα το οποίο δίνει την ευκαιρία στον αθλητή να νοιώσει όμορφα και σωματικά αλλά και ψυχολογικά. Βεβαίως όπως και σε όλα τα αθλήματα, έτσι και στον χορό, υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρξουν τραυματισμοί για κάποιον χορευτή κατά τη διάρκεια των προπονήσεων-προετοιμασίας καθώς επίσης στη χειρότερη των περιπτώσεων κατά τη διάρκεια μιάς επίδειξης ή διαγωνισμού. Αυτό είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε όλα τα αθλήματα τα έχουμε δει να συμβαίνουν κι αν ακόμη δεν τα έχουμε δει, σίγουρα τα έχουμε ακούσει. Το θέμα είναι πως να προστατευτεί κάποιος απ’ το να μην πάθει κάποιο τραυματισμό και στην περίπτωση που δεν μπορέσει να τον αποφύγει πως θα πρέπει να το αντιμετωπίσει.
Σε αντιμετώπιση-προφύλαξη όλοι αυτοί πρωταρχικό και πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η προθέρμανση που κάνει ο χορευτής πριν από κάθε προπόνηση. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο χορευτής να ξεκινήσει την προπόνησή του, χωρίς να έχει προηγηθεί το λιγότερο ένα δεκάλεπτο ζέσταμα όλων των μελών του σώματός του, έστω κι αν μισή ώρα νωρίτερα χόρευε κάτι άλλο δεν έχει καμία σημασία. Θα έλεγα πως είναι απαγορευτικό το να ξεκινήσει κάποιος την προπόνηση ή έστω και την εκμάθηση βασικών χορευτικών κανόνων χωρίς να έχει προηγηθεί ζέσταμα.
Και μιάς που αναφέρθηκα στην εκμάθηση των βασικών χορευτικών κανόνων, συχνά ακούμε την ερώτηση «μα καλά γιά να κάνουμε ένα τόσο απλό βηματάκι, χρειάζεται να κάνουμε ζέσταμα;» Η απάντηση σε αυτό είναι πως ο τραυματισμός δεν κάνει διακρίσεις σε προχωρημένα βήματα ή όχι, όπως επίσης δεν συμβαίνει μόνο στις δύσκολες και περίπλοκες φιγούρες αλλά μπορεί να συμβεί και στο απλό βήμα που κάνει κάποιος όταν περπατάει απλώς ένα παραπάτημα αρκεί. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνουμε την σπουδαιότητα της προθέρμανσης. Είναι ακόμα πιό σημαντικό και πιό απαραίτητο, όταν πρόκειται να προπονηθεί κανείς προκειμένου να εκτελέσει μιά χορογραφία με ιδιαίτερες απαιτήσεις, όπως οι απαιτήσεις που έχει η προετοιμασία αθλητικών χορογραφιών, που εκτελούνται προκειμένου να διαγωνισθεί το χορευτικό ζευγάρι, τότε μιλάμε γιά περισσότερο από μιά ώρα ζέσταμα.
Όσο πιό πολλές απαιτήσεις έχουμε σε μιά χορογραφία τόσο περισσότερο ζέσταμα χρειάζεται το σώμα, γιά να μπορέσει να ανταπεξέλθει. Τώρα στην περίπτωση που προκύψει ο τραυματισμός κατά την διάρκεια της προπόνησης, εξαρτάται πάντα από την σοβαρότητα του τραυματισμού, το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις το θάρρος να μην το αντιληφθεί κανείς άλλος παρά μόνο εσύ! Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει και πάλι να μην το αντιληφθεί κανείς.
Με λίγα λόγια ένας Καλός Χορευτής θα πρέπει να γνωρίζει πως οι τραυματισμοί είναι γιά εκείνους που δεν μπορούν ν’ αντιληφθούν το μεγαλείο του να μην αφήσουν μιά παράσταση στη μέση ακόμα κι αν είναι η τελευταία τους παράσταση.
dance tango tango argentino άσκηση έθιμα αθλητισμός αμεα αφιέρωμα διαγωνισμός χορού ελληνικοί χοροί επαγγελματικές πιέσεις ιστορία ιστορία χορού καβαλιέρος μαθήματα χορού ντάμα οφέλη οφέλη χορού παγκόσμια ημέρα παραδοσιακοί χοροί παραδόσεις παρουσίαση πολλαπλή σκλήρυνση πρώτος χορός σκλήρυνση κατά πλάκας σκπ σλήρυνση συμβουλές χορού σχολή χορού τέχνη υγεία χορευτής χορευτική εξάσκηση χορευτική εξέλιξη χορευτικό επίπεδο χορευτικός χοροί χοροί ηπειρωτικής Ελλάδας χορογραφία χορογραφία γάμου χορός χορός γάμου χορός και άσκηση χορός και αμεα χορός και παιδί