Ισορροπία
Επικοινωνία
Συγχρονισμός
Η επαφή μεταξύ των χορευτών είναι το μοναδικό στοιχείο σ’ ένα χορευτικό ζευγάρι μέσω του οποίου αποκαλύπτεται η δυναμική μιας χορογραφίας.
Αυτό είναι και το στοιχείο που κάνει μια χορογραφία να ξεχωρίζει από μια άλλη, παίζει ίσως τον πιο σημαντικό ρόλο στο χορό και κατά συνέπεια στο χορευτικό ζευγάρι. Είναι αυτό που λέμε «αυτοί οι δύο ταιριάζουν χορευτικά».
Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν αυτή είναι και η σπουδαιότητα αλλά και η αναγκαιότητα της επαφής ανάμεσα στους χορευτές.
Πέραν τούτου, θα πρέπει να κατανοήσουμε πλήρως και να διαχωρίσουμε την έννοια της επαφής μεταξύ των χορευτών, που πέρα απ’ το γεγονός του ότι μπορεί να ταιριάζουν μεταξύ τους, πρέπει να μπορούν και να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον και να τον συμπληρώσουν.
Η επαφή μπορεί να είναι σωματική ή εγκεφαλική. Ακόμα και επιτηδευμένη κι αυτό γιατί επιβάλλεται να υπάρχει επαφή, έστω κι αν δεν είναι άμεσα εφικτό, είναι και το οποίο μαθαίνεται.
Για παράδειγμα, για να μπορέσει να χορέψει κάποιος έναν χορό όπως το Waltz ή το Tango, χωρίς να υπάρχει καθόλου επαφή πραγματικά θα δυσκολευτεί πάρα πολύ, θα πρέπει τουλάχιστον ο ένας εκ των δύο χορευτών να είναι πολύ καλός γνώστης του χορού ώστε να μπορέσει να οδηγήσει τον παρτενέρ του χωρίς να φανεί η έλλειψη επαφής. Η εμπειρία και η γνώση πάνω σ’ αυτό είναι απαραίτητα συστατικά.
Όταν ένα ζευγάρι χορευτικό χρησιμοποιεί την επαφή, το πρώτο πράγμα που επιτυγχάνει και που είναι πολύ σημαντικό είναι η ισορροπία που αναπτύσσεται μεταξύ τους καθώς επίσης και άνεση των κινήσεων οι οποίες πραγματοποιούνται σαν να γίνονται από έναν και όχι από δύο. Ξέρετε, ο συγχρονισμός δύο ανθρώπων που χορεύουν μεταξύ τους είναι πολύ σημαντικός και δεν επιτυγχάνεται πάντα με την ίδια ευκολία, όταν λοιπόν συμβαίνει, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά πολύ δυνατό. Αυτό για να συμβεί χωρίς επαφή είναι σχεδόν απίθανο.
Σε όλο αυτό, τον σημαντικότερο ρόλο τον έχει ο καβαλιέρος, αυτός είναι που πρέπει να διευθύνει και να οδηγήσει την ντάμα του εκεί όπου πρέπει και θέλει να την πάει, εκείνη αυτό που πρέπει να κάνει είναι να τον ακολουθήσει, έστω κι αν δεν ξέρει τι πρόκειται να συμβεί παρά πέρα. Αν ο καβαλιέρος δεν ξέρει να το κάνει, τότε απλά δεν συμβαίνει.
Πρέπει και οφείλει να γνωρίζει πως να οδηγήσει την ντάμα του και να την κάνει να τον ακολουθήσει ακόμα κι αν εκείνη δεν γνωρίζει τίποτε. Όπως και η επαφή έτσι και η διεύθυνση και η ακολούθηση είναι κάτι το οποίο μαθαίνεται.
Είναι και τα δύο εξίσου σημαντικά για να μπορέσει να βγει μια άρτια χορογραφία και δυναμική. Αυτός είναι και ο λόγος που τις περισσότερες φορές οι χορογραφίες πραγματοποιούνται μεταξύ μαθητών και δασκάλων και όχι μεταξύ μαθητών.
Ένας μαθητής έχει πλέον αναπτύξει μια επαφή με τον δάσκαλό του που ακόμα κι αν δεν είναι σωματική είναι σίγουρα εγκεφαλική οπότε του είναι πολύ πιο εύκολο να λειτουργήσει και να διευθύνει ή και ν’ ακολουθήσει, ή ακόμα και να βγάλει τον δυναμισμό που χρειάζεται η εκάστοτε χορογραφία.
Μάθετε περισσότερα για τη σημασία της σωστής επαφής στο χορό
Η σωστή επαφή των χορευτών είναι απαραίτητη για την επικοινωνία κατά τη διάρκεια του χορού, τη διεύθυνση και ακολούθηση που είναι σημαντικά για κάθε χορευτή. Αποτελούν στοιχείο τεχνικής που ο χορευτής εξασκεί με τους καθηγητές και συμμαθητές του.
Μάθετε περισσότεραdance tango tango argentino άσκηση έθιμα αθλητισμός αμεα αφιέρωμα διαγωνισμός χορού ελληνικοί χοροί επαγγελματικές πιέσεις ιστορία ιστορία χορού καβαλιέρος μαθήματα χορού ντάμα οφέλη οφέλη χορού παγκόσμια ημέρα παραδοσιακοί χοροί παραδόσεις παρουσίαση πολλαπλή σκλήρυνση πρώτος χορός σκλήρυνση κατά πλάκας σκπ σλήρυνση συμβουλές χορού σχολή χορού τέχνη υγεία χορευτής χορευτική εξάσκηση χορευτική εξέλιξη χορευτικό επίπεδο χορευτικός χοροί χοροί ηπειρωτικής Ελλάδας χορογραφία χορογραφία γάμου χορός χορός γάμου χορός και άσκηση χορός και αμεα χορός και παιδί